ناتو خود را برای مقابله با حمله احتمالی هسته‌ای و شیمیایی روسیه مجهز می‌کند

رهبران کشورهای عضو ناتو برای اولین بار پس از آغاز جنگ اوکراین بصورت حضوری در بروکسل، مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

اولین خبرهایی که از نشست به بیرون درز کرد «تصمیم قاطعانه این سازمان نظامی برای پشتیبانی از دولت ولودیمیر زلنسکی»‌، رئیس جمهوری اوکراین، بود. نشست رهبران ناتو در حالی انجام می‌شود که حضور ناتو در همسایگی روسیه، مهم‌ترین بهانه حمله کاخ کرملین و شخص پوتین به اوکراین در یک ماه گذشته بوده است.

در اولین دیدار حضوری رهبران ناتو تصمیم گرفتند تا «نیروهای خود در مرزهای شرقی اروپا و در همسایگی با روسیه را برای هرگونه حملات شیمیایی و بیولوژیکی تجهیز کنند.»

نگارنده:

نظر شما چیست؟ اینکه می گویند برای هر گونه حمله آماده می شوند به چه معناست، آیا حمله هسته ای را در هوا خنثی خواهند کرد؟ و یا بمب های شیمیایی را به سمت روسیه بازگشت خواهند داد؟ و یا واقعا منظور اینست که پس از مورد حمله واقع شدن اوکراین، تجهیزات پزشکی و غیره به آنجا گسیل خواهند داشت. در عجبم که اینهمه وقت و انرژی را صرف مسائل روشن و آشکاری چون کمک رسانی می کنند. چراکه کمک رسانی بدیهی ترین امر در حیطه مسائل بشر دوستانه و انسانی است و احتیاجی به اینهمه برو و بیا ندارد. افسوس به حال ملت اوکراین که در تیر رس پوتین جنایتکار قرار گرفته اند.