شناسنامه حزب ایران نو

یک کشور، یک ملت ، یک پرچم

ما دعوت کنندگان از شهروندان ایران و ایرانی تباران سراسر گیتی، هموندان حزب ایران نو، یک ساختار سیاسی آزادی گرا و میهندوست هستیم که همگی به آنچه در زیر می آید باور داریم و پایبندیم.

حکومت کنونی ایران، با نام مزورانه جمهوری اسلامی، که با تکیه بر دروغ، ریا و مردم فریبی و یاری بیگانگان به نام خدا و آیین محمدی بر سرنوشت میهن ما دست انداخت، یک نظام حکومتی غاصب و خودکامه ضد مردمی، تبهکار، دروغ پرداز و فاسد است که باید برانداخته شود و در جای آن نظامی مردمسالار بر پایه اصول پارلمانی آزاد با رای مردم میهن مستقر گردد که در آن، دولت در برابر نمایندگان ملت و هر شهروند در برابر قانون با نظارت یک نظام دادگستری مستقل مسئول خواهند بود.

در میهن ما ایران، دین و حکومت باید از یکدیگر جدا باشند. دولت ها مسئول امور دنیوی شهروندان هستند. آیین های دینی نباید در کار گردش اموراجتماعی جامعه و سیاست و یا حکومت کمترین دخالتی داشته باشند. دین یک باور کاملا” شخصی می باشد.

رابطه میان حکومت و هر شهروند بر پایه یک قرارداد اجتماعی مشترک است که دولت در برابر قانونمندی شهروند و پیروی او از آداب و رسوم مورد پذیرش جامعه باید نسبت به تامین امنیت، استقلال شخصی و سرزمینی، موقعیت اجتماعی، بهزیستی و بهروزی شهروند بر پایه مفاد قانون اساسی و دیگر قانون های مصوب همه پرسی های مردمی و یا مصوبات مجلسین نمایندگان مردم به گونه ای مداوم کوشا باشد.

ایران ما سرزمینی کهن با پیشینه چند هزار ساله است که در آ ن، مردمان ما در سایه همبستگی تنگاتنگ در یک فرهنگ کلان و با یک زبان کشوری مشترک و چندین زیرفرهنگ و گویش شناخته شده در آن زیسته اند.

پاسداری از این مرز و بوم و فرهنگ مشترک آن وظیفه هر ایرانی است، ما هر اندیشمندی را که با این دیدگاه همخوانی نداشته باشد نمی پذیریم. حزب ما باور به اشتراک مردم هر بخش از میهن در سرنوشت خود دارد و بر این اندیشه است که مردم استانها می توانند بر پایه مفاد قانون اساسی کشور در ساخت و بافت اجتماعی – سیاسی خود سهیم باشند و برای نمونه، ماموران مدیریت کشوری خود را از خبرگان، فرهیختگان یا شخصیت های محلی مورد احترام همگان از میان خود برگزینند.

حکومت آینده ایران، که ما نیز بر آنیم در ساخت و ساز آن سهمی پویا و کوشنده داشته باشیم، باید با شفافیت، درستکاری، کاردانی بر پایه رای اکثریت شهروندان و رعایت کامل قانون اساسی میهن، در پی اصلاح خرابی های ناشی از سوء مدیریت رژیم فاسد و تبهکار اسلامی برآید.

از نخستین آرمان ها و اولویت های حزب ما، حال چه در نقش دولتی یا فعال اجتماعی، نوسازی و نوپردازی ساخت و سازمان های دادگستری، برنامه ریزی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، پدآفند ملی، صنعت معادن/ بازرگانی و مدیریت منابع طبیعی در کنار توسعه زیربنایی استانهای محروم و برقراری برابری حقوق کامل و یکسان همگی شهروندان، همراه با پشتیبانی از کار آفرینی و سرمایه گذاری و ایجاد یک نظم مالیاتی دادورانه و گسترش فرهنگ و زیرفرهنگ های میهن خواهد بود.

ما در عین پایبندی به استقلال، آزادی و سرافرازی میهن خود در جمع خانواده ملل، به حسن همجواری با کشورهای همسایه، همبستگی با سرزمین هایی که دارای فرهنگ مشترک ایرانی با ما هستند و رعایت همگی پیمان های جهانی که ایران در برابر آن متعهد است و یا خواهد شد احترام می گذاریم.

گیتی در دوران کنونی با چندین چالش بزرگ روبروست که از آن میان می توان به بیماریهای کشنده همه گستر، گرمایش زمین،  از میان رفتن جنگل ها، کمبود آب برای نوشیدن و یا کشت و کار و پیدایی استعمارهای نوین اقتصادی به شکل ابر نیروهای نو پیدا اشاره کرد.

ایران با اهمیت موقعیت راهبردی جغرافیایی – سیاسی خود و توان هوشمندی مردمان خود می تواند و می باید برای برخورد با این چالش ها و یاری دادن به حل این دشواری ها نقش جهانی خود را بازی کند. رژیم ورشکسته و تبهکار جمهوری اسلامی نه تنها توان چنین همیاری را ندارد، بلکه با اقدامات ضد انسانی خود به این دشواری ها افزوده است. ما در مقام کوشنده برای سرفرازی ایران و  سرافرازی و سربلندی ایرانیان برای یافتن راه های همکاری با خانواده ملت های گیتی در پیوندهای علمی, فرهنگی و هنری، اجتماعی و اقتصادی با همه کشورهایی که روش و عمل آنان با این اندیشمندی همخوانی دارد پیگیر خواهیم بود.

پیشرفت های دانش انسانی در دوران دگرگونی الکترونیک و پیدایی مهارت های نوین و از کار افتادن مشاغل کهنه نیاز به یک نظام آموزشی پویا و دارای توان پیشرفت روزانه همپای با دگرگونیهای دانش و پژوهش جهانی دارد. بر این پایه، ما پایه گذاری یک کانون برنامه ریزی سیاست علمی و آموزشی به منظور برآورد نیازهای مهارت های مورد نیاز کشور و نو پردازی نظام آموزشی از پیش کودکستانی تا درجه فوق دکتری تخصصی را در برنامه خود خواهیم داشت.

ایران در درازنای تاریخ خود همواره از دیدگاه کشاورزی تا به روی کار آمدن رژیم جمهوری فاسد اسلامی خود بسنده بوده است. روستاهای ایران که زمانی انبار غله و کشتزار و میوه بودند، امروزه از ساکنان خالی شده اند و خانواده های کشاورز با روی آوردن به زیست مستمندانه در حاشیه نشینی شهرهای کلان به مشاغل گاه خلاف قانون برای نان شب روی آورده اند. برنامه های ما بازگرداندن شکوه زیست روستایی و عشایری با دادن یارانه های گسترده و لازم برای نیازهای یک زندگی مرفه و سالم و همچنین تامین مالی سازمانهای رفاه روستاها برای آبرسانی، ترابری محصول و یاری رسانی خبرگی های آموزش و بهداشت کشاورزی را در برخواهد داشت.

همه ایرانیان در هر کجای میهن باید از امنیت اجتماعی و صیانت حقوق فردی برخوردار باشند و نیروهای مسلح ملی، ضابطان اجرایی این مهم خواهند بود. ارتش ایران حافظ و مدافع مرزهای سرزمین ما هستند و دیگر نیروهای مسلح امنیت درونمرزی را بر عهده خواهند داشت. حزب ایران نو، خدمات این نیروها را پاس می گذارد و از برنامه های رفاه، موقعیت اجتماعی و بهروزی همگی آنها پشتیبانی کامل می کند.

در سرزمینی که۲۲% ذخیره نفت و ۳۴ % ذخیره گاز طبیعی گیتی را دارد و هنوز نمیدانیم چه سهمی از معدن های اورانیوم، سرب، روی، طلا، نقره، سنگ ها و خاک های گرانقیمت در دل این سرزمین نهفته شده است، ولی بر پایه بر آورد های جهانی، هفتمین کشور ثروتمند جهان است، اینک نباید با یک سهم  تنها ۲ % از اقتصاد جهانی در رده چهلم و از نظر پیشرفت اقتصادی در رده هشتاد و نهم جهانی قرار بگیرد. هدف اقتصادی حزب ما بازگرداندن ایران به همان مقام دهم اقتصاد جهانی در سال ۱۳۵۶ و از میان بردن فرودستی طبقاتی، خود فروشی، بردگی کودکان کار، روی آوری به اعتیاد ها و آنگاه شکوفا سازی دوباره صنایع سنگین، سبک و روستایی است که میتوان چه از سوی دولت و یا با تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی، به ویژه ایرانی تبارانی که برآورد می شود بیش از ۵۰ بیلیون دلار در خارج ایران سرمایه اندوخته اند به این هدف رسید.

ایران گهواره کهن ترین شهروندی و فرهنگ جهان است و دریغ است که کنام دزدان و تبهکاران ایرانستیز و میهن فروش باشد. ما با گذاشتن از جان و مال و نفس در پی ان هستیم که میهن عزیز خود را به جایگاهی که باید در جهان بازگردانیم و برای این مهم به یاری همه میهندوستان نیازمندیم.

دربهای این سازمان سیاسی بر روی همگی ایرانیان میهندوستی که درباورهای ما چه به شکل پیوسته و یا وابسته شریک هستند، باز است و به آنان خوشامد می گوییم. باشد که با همیاری یکدیگر دوباره میهن را آنگونه که شایسته نام ایران است از نو بسازیم.

پاینده باد ایران

جاوید باد آزادی