حزب ایران نو

اعلام همبستگی و حمایت از اعتراض فرهنگیان و خانواده های دانش آموزان

حزب ایران نو همواره همه تلاشها و کوششهای هم میهنان درهر صنف و قشر از جامعه را در راستای نجات مام میهن و رهایی خویش قاطعانه پاس میدارد و در این رابطه حامی و پشتیبان ملت ایران است.

هم میهنان گرامی، همانگونه که آگاه می باشید، درهرکشوری آموزش و پرورش یکی از ارکانهای بسیار مهم و اساسی می باشد که جایگاه ویژه ای را داراست.

آموزش و پرورش از پایه ای ترین تا بالاترین درجات تحصیلی درهر دوره زمانی درزمینه بالا بردن رشد آگاهی و توانمندی اندیشه فرزندان ایران نقش ویژه ای را ایفا می نماید که کوتاهی یا عدم توجه در زمینه مهیا نمودن امکانات رفاهی برای فرهنگیان و ایجاد امکانات آموزشی برای فرزندان  ایران سبب ساز آسیبهای فراوان فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد و مسئولیت همه این مشکلات و نا رساییها برعهده اداره کنندگان کشوراست. 

 سیستم حکومتی هر کشور مسئولیت ایجاد رفاه و آسایش وامنیت در همه زمینه ها بر عهده دارد، کوتاهی از آن به هیچ عنوان قابل پذیرش و بخشش نمی باشد، بویژه در زمینه آموزش و پرورش. اعتراض برای بر طرف نمودن چنین نقص و کاستی و کوتاهی بر عهده مسئولین فرهنگی، اعم از آموزگاران و مربیان و بطورکلی کارکنان آموزش و پرورش و خانواده های دانش آموزان و دانشجویان می باشد و بدین دلیل، لازم که همه اقشار جامعه با حمایت و پشتیبانی خود، خویشکاریها و یا وظایفشان را با تمام نیرو و توان بکار گیرند تا این معضل بزرگ بر طرف گردد.

رژیم بی کفایت جمهوری اسلامی درایران در زمینه بی توجهی نسبت به مسئولیتهای خویش سبب ساز ایجاد مشکلات و معضلات بسیار فراوانی، بویژه در امر آموزش و پرورش فرزندان ایران گشته است که لازمه آن، به پا خیزی و اعتراض سرتاسری این قشر از جامعه می باشد و صد البته که در این راستا بایسته است سایر اقشار جامعه با همگامی و همراهی با این زحمتکشان، حامی و پشتیبان آنان باشند.

پدید آورنده شکوهمندی، والایی، توانمندی اندیشه و در نهایت بالا بردن سطح آموزش فرزندان ایران که آینده سازان کشورمان می باشند بر عهده آموزگاران، مربیان، استادان دانشگاهها و مراکز آموزشی می باشد که بایسته است با پشتیبانی و حمایت همه ایرانیان از فرهنگیان در سرتاسر کشور، دراین گذر بسیار حساس زمان حامی آنان باشیم و با به پا خیزی و کوشایی پیرامون بر طرف نمودن این نقص و کوتاهی همگام و هم صدا شویم.

بایسته است که اداره کنندگان کشور، امکانات نامبرده زیر را برای کوشندگان در وزارت آموزش و پرورش، بویژه آموزگاران، مربیان و استادان دانشگاهها فراهم آورند تا بتوان نتیجه مطلوبی برای ایجاد فضای آموزشی مناسب در سرتاسر کشورمهیا گردد.

١– تامین معیشت زندگی آموزگاران و مربیان و کارکنان آموزش و پرورش با توجه بر تورم قیمت کالاها و مسکن و امکانات رفاهی لازمه و به روز شده.

٢– باید حقوق پایه فرهنگیان در سطحی قرار گیرد که نیازی برای انجام کارهای اضافی (کار دوم و سوم) نداشته باشند تا فرصتهای مطالعاتی برای آموزگاران و استادان برای بالا بردن هر چه بیشتر سطح آگاهی و رشد دانش و پیشرفت فرزندان ایران مورد بهره برداری قرار گیرد.

٣– بایسته است که سطح حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش، بویژه آموزگاران و استادان  که سالیان درازی برای رشد اندیشه و دانش فرزندان ایران کوشش نمودند در سطحی قرار گیرد تا بتوانند به راحتی تامین معیشت زندگی نمایند.

٤– تامین مسکن مناسب برای فرهنگیان یکی از وظایف اصلی دولت است که باید این نیاز پیش از آغاز کارو پس از گذراندن دور ه های آموزشی فرهنگیان آماده تحویل به آنان باشد.

٥– بالا بردن محتوای دروس آموزشی و به روز شده یکی دیگر از خویشکاریهای ( وظایف) دولت می باشد تا فرزندان ایران از ابتدایی ترین دوران تحصیلی تا بالا ترین مقطع تحصیلات دانشگاهی از آموزه های علمی بسیار ارزشمند کشورهای پیشرفته دنیا برخوردار گردند.

٦– ایجاد امکانات آموزشی اعم از مکان آموزشی مناسب برای فرزندان ایران در سرتاسر ایران اعم از کودکستانها، دبستانها، دبیرستانها، دانشگاهها، مراکز آموزشی کلاسیک در سطح بسیار بالا، ایجاد امکانات در زمینه وسایل وتجهیزات کمک آموزشی به روز شده در تمامی دوره های مختلف آموزشی، در تمامی پهنه و گستره جغرافیایی ایران باید فراهم آید.

٧– کوتاه نمودن دست طلبه ها و بطور کلی ملایان از تمامی سطوح آموزشی اعم از کودکستان، دبستان، دبیرستان، دانشگاهها، دانشسراها و همه مراکز آموزشی، زیرا دین به عنوان یک باور شخصی می باشد و نباید در امور آموزشی و روابط اجتماعی جامعه و همچنین در سیاست یا حکومت و دولت دخالت داشته باشند.

بودجه بسیار سرسام آور میلیاردی ای که سالیانه در رابطه با ترویج مراکز دینی و آموزه های دینی صرف میگردد بایسته است که بطور کلی قطع گردد تا بتوان این بودجه کلان را صرف هزینه ها در زمینه ساخت مراکز آموزشی کلاسیک و فراهم آوردن امکانات کمک آموزشی مختلف برای رشد و شکوفایی و بالا بردن سطح آگاهی فرزندان ایران مهیا گردد.

هم میهنان گرامی، نباید در رابطه با چنین موضوعات بسیار مهم و اساسی بی توجه باشیم، بایسته است که با حمایت و پشتیبانی و حضور در بر پایی چنین اعتراضات کاملا مدنی با شرکت خود به همه فرهنگیان و خانواده های فرزندان ایران یاری برسانید.

حزب ایران نو:

به تاریخ ١٢ دسامبر سال ٢٠٢١ برابر با ٢١ آذر ماه سال ١٤٠٠ خورشیدی