جاستین ولان، سخنگوی «سرویس مخفی» آمریکا، می‌گوید این نهاد تهدیدهای انتقام‌جویانه علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، را جدی تلقی کرده و به ردیابی تهدیدات ادامه می‌دهد.

جاستین ولان، سخنگوی «سرویس مخفی» آمریکا، می‌گوید این نهاد تهدیدهای انتقام‌جویانه علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، را جدی تلقی کرده و به ردیابی تهدیدات ادامه می‌دهد.

او روز شنبه، ۲۵ دی، در گفت‎‌وگو با نشریه نیوزویک، از بیان جزییات ردیابی‌های این نهاد خودداری کرد و گفت «به منظور حفظ عملیات رهگیری، در باره امکانات و رویه‌های مورد استفاده اطلاعات نمی‌دهد». آژانس «سرویس مخفی»، تشکیلات ویژه حفاظت از رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات ارشد رسمی آمریکا و خانواده آن‌ها است.

به نوشته نیوزویک، با وجود این‌که احتمال ارتکاب عملیات پیچیده از سوی ایران و عوامل وحامیان آن در خاک آمریکا که تهدید جانی واقعی علیه دونالد ترامپ و سایر مقامات پیشین این کشور باشد، ضعیف و نامحتمل است اما تشکیلات «سرویس مخفی» آمریکا هر نوع تهدید از این دست را جدی می‌گیرد.

موضوع وجود تهدیدات احتمالی علیه دونالد ترامپ و مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، پس از آن مورد توجه رسانه‌های آمریکا قرار گرفت که مقامات ارشد ایران در دو هفته اخیر با اشاره به ماجرای کشته شدن قاسم سلیمانی، از لزوم «گرفتن تقاص از سران وقت آمریکا» سخن گفتند.

در همین راستا، پس از انتشار انیمیشن تهدید به قتل ترامپ با عنوان «انتقام قطعی» در یکی از اکانت‌های وابسته به سایت‌ رهبر جمهوری اسلامی ایران، شبکه اجتماعی توییتر جمعه شب ۲۴ دی اعلام کرد که این اکانت را برای همیشه مسدود کرده است.

ترامپ بارها از دستور خود برای کشتن قاسم سلیمانی به عنوان «ابرتروریست» و کسی که عامل کشتار صدها نظامی آمریکا در منطقه بوده، دفاع کرده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ هفته گذشته در واکنش به ویدئوی تهدیدآمیز منتشره در سایت علی خامنه‌ای، به فاکس نیوز گفت که کشتن قاسم سلیمانی برای حفاظت از جان و امنیت آمریکایی‌ها بود و او به ترامپ کشتن فرمانده نیروی قدس سپاه را توصیه کرد.